Trends Management
Code UE : USII16
- Cours
- 3 crédits
Responsable(s)
Jean-Michel RAICOVITCH
Lionel ROURE
Public, conditions d’accès et prérequis
- Bachelor’s Degree holder or equivalent
- 3 years of professional experience
- Proficiency in English: (TOEFL IBT 90 or IELTS: 6.5 or TOEIC 800)
- This module is in the MBA study track: Fashion Management
L'avis des auditeurs
Les dernières réponses à l'enquête d'appréciation pour cet enseignement :
Objectifs pédagogiques
- To provide a background and understanding of management/challenges of the Fashion and Creativity industry, linked to innovation
- To identify and analyse management strategies
- To assess and understand trends
Contenu
This module analyses the trend setting process and its methodology (trends vs globalization on international markets, innovative marketing trends, different types of Fashion consumers, Fashion sociology and semiotics to understand Fashion needs in society).
Modalité d'évaluation
- Contrôle continu
- Projet(s)
Cette UE apparaît dans les diplômes et certificats suivants
Rechercher une formation
Chargement du résultat...

Intitulé de la formation |
Type |
Modalité(s) |
Lieu(x) |
|
---|---|---|---|---|
Intitulé de la formation
Executive MBA - Master of Business Administration
|
||||
Intitulé de la formation | Type | Modalité(s) | Lieu(x) |
Contact
Voir le calendrier, le tarif, les conditions d'accessibilité et les modalités d'inscription dans le(s) centre(s) d'enseignement qui propose(nt) cette formation.
Enseignement non encore programmé
Code UE : USII16
- Cours
- 3 crédits
Responsable(s)
Jean-Michel RAICOVITCH
Lionel ROURE