Marketing Luxury Customer Experience

Code UE : USII17

  • Cours
  • 3 crédits

Responsable(s)

Jean-Michel RAICOVITCH

Public, conditions d’accès et prérequis

  • Bachelor’s Degree holder or equivalent
  • 3 years of professional experience
  • Proficiency in English: (TOEFL IBT 90 or IELTS: 6.5 or TOEIC 800) 
  • This module is in the MBA study track: Fashion Management

L'avis des auditeurs

Les dernières réponses à l'enquête d'appréciation pour cet enseignement :

Objectifs pédagogiques

  • To build identity, events, and relationships within the specific context of the luxury sector. 
  • To deploy a 360-degree digital communication strategy, incorporating the role of influence communication
  • To design events that align with the brand image.
  • To plan an event from A to Z, taking into account logistics, budget, and creative aspects.
  • To explore the emotions and feelings experienced by a customer before, during, and after purchasing a luxury product, both online and offline. 
  • To define merchandising as a key player in this "customer journey," examining new in-store practices that reinvent the luxury brand experience at the point of sale. 
  • To explore new digital experiences and AI innovations offered by luxury brands.

Contenu

This module gains a comprehensive understanding of global distribution and new concepts for the development of luxury brands internationally.

Modalité d'évaluation

  • Contrôle continu
  • Projet(s)

Cette UE apparaît dans les diplômes et certificats suivants

Chargement du résultat...
Patientez
Intitulé de la formation
Type
Modalité(s)
Lieu(x)
Lieu(x) Package
Lieu(x) Paris
Intitulé de la formation Type Modalité(s) Lieu(x)

Contact

EPN 15 Stratégies - IIM
2 rue conté
75003 Paris
Tel :01 40 27 26 36
Emmanuelle Rochefort
Voir le site

Voir le calendrier, le tarif, les conditions d'accessibilité et les modalités d'inscription dans le(s) centre(s) d'enseignement qui propose(nt) cette formation.

Enseignement non encore programmé