Marketing
Code UE : USM310
- Cours + travaux pratiques
- 4 crédits
Responsable(s)
Emmanuel CAILLAUD
Public, conditions d’accès et prérequis
Master in Management M1 Group: Core curriculum
Objectifs pédagogiques
This course explores the key concepts and processes of marketing, from the perspective of the general manager, customer analysis (including customer behavior and market segmentation) and the basic principles of marketing strategy (involving product policy, pricing, communication, and channels of distribution). Issues of marketing in a digital world are also considered.
Contenu
- Conceptual foundations
- The Marketing Environment
- Customer Buying Behavior, customer acquisition and retention
- Value-based marketing
- Developing and Managing Products
- Pricing Concepts / Setting Prices
- Marketing in a digital world
- Marketing communications
- Distribution channels
Modalité d'évaluation
- Contrôle continu
- Examen final
Cette UE apparaît dans les diplômes et certificats suivants
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Intitulé de la formation |
Type |
Modalité(s) |
Lieu(x) |
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Intitulé de la formation
Diplôme d'établissement Master of Science in Management Parcours E-business and digital marketing
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Intitulé de la formation
Diplôme d'établissement Master of Science in Management Parcours Project Management
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Lieu(x)
Initial
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Lieu(x)
Paris
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Lieu(x)
Initial
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Lieu(x)
Paris
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Lieu(x)
Initial
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Lieu(x)
Paris
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Lieu(x)
Alternance
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Lieu(x)
CFA Ile-de-France
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Intitulé de la formation
Master Droit, économie et gestion mention marketing vente Parcours E-Business and Digital Marketing
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Lieu(x)
Package
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Lieu(x)
Paris
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Intitulé de la formation | Type | Modalité(s) | Lieu(x) |
Contact
Cnam - IIM - EPN stratégies - Programmes Master in Management (MIM)
EPN15, 2 rue Conté bureau 31.2.31
75003 Paris
Tel :00 33 1 58 80 85 64
Sophie Le Liboux
EPN15, 2 rue Conté bureau 31.2.31
75003 Paris
Tel :00 33 1 58 80 85 64
Sophie Le Liboux
Voir le site
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Enseignement non encore programmé
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