Fashion Product Strategy
Code UE : USII15
- Cours
- 3 crédits
Responsable(s)
Jean-Michel RAICOVITCH
Lionel ROURE
Public, conditions d’accès et prérequis
- Bachelor’s Degree holder or equivalent
- 3 years of professional experience
- Proficiency in English: (TOEFL IBT 90 or IELTS: 6.5 or TOEIC 800)
- This module is in the MBA study track: Fashion Management
Objectifs pédagogiques
- To provide a background and understanding of management/challenges of the Fashion and Creativity industry, linked to innovation
- To identify and analyse management strategies
- To assess and understand trends
Contenu
This module uses sharp examples illustrating how to estimate a brand identity: methods and tools to highlight the aesthetic and economic issues. A focus on Design Management will analyse the relation of aesthetics and creation in the product success
Modalité d'évaluation
- Contrôle continu
- Projet(s)
Cette UE apparaît dans les diplômes et certificats suivants
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Intitulé de la formation |
Type |
Modalité(s) |
Lieu(x) |
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Intitulé de la formation
Executive MBA - Master of Business Administration
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Intitulé de la formation | Type | Modalité(s) | Lieu(x) |
Contact
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Enseignement non encore programmé
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Lionel ROURE