Offre(s) d'emploi et de stage dans le secteur Mécanique - Acoustique - Aérodynamique

Les offres sont publiées pendant 45 jours. Elles sont classées de la plus récente à la plus ancienne. Les offres d'emploi précèdent celles de stage.

Emploi(s)

RESPONSABLE PRODUCTION/ASSEMBLAGE FABRICATION/DISTRIBUTION B TO B ROBOTS CULINAIRES – HAUT DE GAMME

I. L’ENTREPRISE

Nous sommes une société spécialisée dans la fabrication et la distribution d’équipements de matériel de cuisine haut de gamme, à destination des hôtels, cafés, restaurants, collectivités… Leader sur nos marchés, notre société réalise 80% de son chiffre d’affaires à l’export, et développe chaque année, des projets au sein du bureau d’études interne.
Compte tenu de notre développement et de notre besoin de structuration en interne, nous créons un poste de Responsable Production/Assemblag e pour encadrer nos Chefs de production.

II. LE POSTE

Rattaché au Directeur Général, votre mission consiste à :
- Manager nos équipes de production, soit une vingtaine de personnes en global, en veillant à la polyvalence et à la montée en compétence des équipes ;
- Faire évoluer les outils de production et les ateliers en améliorant la productivité, et dans le souci du respect des délais clients ;
- Animer les relations quotidiennes avec les autres services en interne : Supply Chain, BE, Achats, Qualité… ;
- Assurer une veille technique/technologi que pour être force de proposition tant sur les moyens que sur l’organisation.

I II. LE PROFIL H/F

- Formation supérieure Ingénieur généraliste avec spécialisation si possible en électricité, hydraulique, mécanique ;
- Expérience de 5 à 10 ans en tant que Chef d’atelier acquise en milieu industriel, dans un environnement production/montage/a ssemblage, petites et moyennes séries, b to b ; expérience grand groupe appréciée ;
- Manager d’équipes, autorité naturelle ;
- Bonne culture technique notamment en mécanique et en électricité ;
- Bon relationnel ; opérationnel ; de terrain ;
- Envie de s’investir dans une PME ; de l’éthique ;
- Potentiel d’évolution.

Adre sser lettre de motivation manuscrite + CV détaillé sous Réf. 786.05 à :
Cabinet CERA, Le Garcin Part Dieu – 21 rue François Garcin – 69003 LYON
ou par mail : conseil-rh3@cera.fr

conseil-rh3@cera.fr

Emploi

  • Date de publication : 11-07-2019
  • Fonction : Production - Fabrication - Chantiers
  • Localisation : Rhône-Alpes
  • Expérience : Confirmé



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INGéNIEUR.E BREVETS EN MéCANIQUE

Ingénieur.e brevets en mécanique

A PROPOS DE L’INPI

L’INPI est un établissement public, entièrement autofinancé, placé sous la tutelle du ministère en charge de la propriété intellectuelle, il se situe au cœur de la démarche d’innovation des entreprises françaises. Au-delà de son action d’enregistrement et de délivrance de titres (brevets, marques, dessins et modèles), l’Institut agit en faveur du développement économique par ses actions de sensibilisation et de valorisation de l’innovation et de ses enjeux. Il accompagne ainsi quotidiennement les entreprises dans la création, le développement et l’optimisation de leur stratégie d’innovation. Il participe également activement à l'élaboration et à la mise en œuvre des politiques publiques dans le domaine de la propriété industrielle et de la lutte anti-contrefaçon.




Vous êtes ingénieur.e, débutant.e ou confirmé.e, spécialisé.e en Mécanique et avez une appétence pour le BTP ou pour le domaine des Véhicules.

Votre expertise technique et scientifique nous intéresse et la Propriété Industrielle vous attire !

Vous êtes reconnu(e) pour votre rigueur, vos capacités d’analyse et de synthèse, et votre curiosité technique.

Nous vous proposons de rejoindre le département brevets (90 collaborateurs) de l’INPI, afin de vous former au métier d’ingénieur.e brevets et plus largement, au Droit de la Propriété Industrielle.

Éta blissement soucieux de la qualité de vie au travail, l’INPI accompagne, quotidiennement, les entreprises dans leur stratégie de développement au travers de la protection et de la valorisation de leurs innovations techniques.

Ratta ché.e au pôle Génie civil – Manutention ou au pôle Véhicules (selon profil), vous accompagnez l’ensemble des acteurs de la PI, déposants, entreprises, chercheurs, inventeurs et contribuez ainsi à la protection et à la promotion de l’innovation en France.

Vous réalisez en toute autonomie l’examen des demandes de brevets depuis la recherche documentaire jusqu’à la rédaction de rapports préliminaires sur la brevetabilité des inventions.

Vous participez également à des missions de sensibilisation et de formation à la propriété industrielle, destinées au monde universitaire et industriel ainsi qu’à des réseaux d’experts et à des conférences internationales réunissant les acteurs de la PI.

Vous maitrisez l’anglais et avez des notions d’allemand écrit, langues officielles des brevets.

Ce poste, en CDI, basé à Courbevoie (Bécon-les-Bruyères en 10 minutes au départ de Saint-Lazare ou 14 minutes en bus au départ de Pont de Levallois) est ouvert au télétravail.

L’IN PI s’inscrit dans une démarche active en faveur de l’emploi des personnes en situation de handicap.

Merci de postuler : http://offresenanque .fr/consult.php?offr e=516d01561126421451 &ref=25

senanque@recrutdiploma.com

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Emploi

  • Date de publication : 10-07-2019
  • Fonction : Production - Fabrication - Chantiers
  • Localisation : Ile-de-France (Courbevoie)
  • Expérience : Débutant accepté



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ENGIE SOLAR - ENGINEERING PROCUREMENT AND CONSTRUCTION PROJECT MANAGER OFFSHORE (EPC PM OFFSHORE)

ENGIE is a global energy company, a leading provider of electricity, natural gas, and energy services, fully committed to energy transition and to low CO2 solutions. With about 155 000 employees in more than 70 countries worldwide, ENGIE achieved revenue of €65bn in 2018. We are looking for talented and motivated people to create the future of energy. Join a rewarding and flexible work environment that encourages innovation and creativity and help us meet the energy challenges of today and tomorrow.

ENGIE Solar, part of the ENGIE group since 2015 and former Solairedirect, is a global business focused on supporting our geographical Business Units to design, supply and build utility-scale solar plants. With more than 4 GW of capacity built, 10 GW of projects under development, 30 projects in backlog, 1 GW in construction over the 5 continents and a team of 200 people present across the world, ENGIE Solar represents a leading player for utility-scale PV business development and plays a key role in confirming ENGIE’s position as one of the leading and most innovative PV players in the market globally.firmés.

He / She reports to the VP OPERATIONS

Missio n

The EPC Project Manager Offshore will be responsible for supporting the direct management oversight and on-schedule, on-budget delivery of all backlog projects inside an assigned geographical area. He establishes project objectives and procedures, maintains liaison with prime contractors and contacts EPC Project Managers Onshore and SPV Project Managers. He / She both direct and monitor construction activities with the support of EPC Project Manager Onshore, and subcontracted labour and EPC services.

Main responsibilities

The overall accountability for the execution of the project is vested in the EPC Project Manager Offshore

1.Overal l responsibility for successfully delivering operational stages of a developed PV project to include all preparation steps necessary to be ready for the NTP of the project;

2.Accoun table for on-time schedule execution of all EPC activities, from handover between Development and EPC PM until COD.

3.Responsibl e for bottom line profit/loss performance of assigned projects;

4.Respo nsible for positive cash of the project;

5.Provid e timely and accurate project performance and status reporting;

6.Ensu re the compliance (back-to-back principle) between EPC/DBO contract and sub-contractors contracts requirements;

7.E nsure projects comply with all Federal, State and Local codes and requirements;

8.A ccountable for the application of the Health, Safety and Environmental policy;

9.Account able for the contractual implementation of Quality requirements (setup and enforcement of QAP, NCR management) as well as enforcement of the Project Quality Control Plan correct execution.

Detail ed responsibilities

Description of the activities before the entering into force of the EPC contract

The EPC Project Manager Offshore has to perform all the following activities:

•Endo rse all standards information from the Project Company considered as input data of the project (permits, land specifications, grid code requirements, etc.), provided and maintained as the case may be by the SPV Project Manager;

•Assist in the technical relationship with the Grid owners/operators, should they be also off-takers or not, in order to secure the conformity to the grid code/requirements, asses the risk of evolution and anticipate/coordinat e the technical conditions for grid connection, procure for the commissioning testing and / or activities in regards to grid requirements (RTU, etc.), until, COD.

•Define the project organization and resources in charge of preparing the EPC documents for the financing of the project i.e. basic design, suppliers selection, EPC/DBO contract, suppliers and sub-contractors contracts;

•Defin e and follow-up the local procurement portfolio with the support of the procurement team and EPC Project Manager Onshore, from prequalification to notation after projects (Satisfaction, NCR & claims KPIs recording)

•Perfo rm any subcontractor/suppli er’s site/plant visit/audit required by procurement relationship or execution follow-up

•Assist in the development, negotiations and review of all EPC and O&M contractual and technical arrangements with the support of the related resources during the financing of the project;

•Define the industrial scheme of the project with the procurement & logistic team and the VP EPC Services;

•Ensure that all the EPC/DBO contract obligations are transferred to the key suppliers and subcontractors (back to back principle);

•Assi st in the negotiations and review of all suppliers and subcontractors contractual and technical obligations with the support of the procurement team

•Approve the EPC project costing;

•Approve the EPC project planning;

•Identi fy risks and opportunities;

•C ontribute to the technical due diligence process (including Q&As) ;

•Submit for approval the EPC obligations to the Solairedirect engagement committee (cost, planning, terms and conditions, technical performance).

Des cription of the activities during the EPC contract execution

The EPC Project Manager Offshore (working along with the EPC Project Manager Onshore which will be the main Responsible during that period) has to perform all the following activities:

•Appr ove and monitor the Project Execution / Quality Assurance Plan;

•Approve the project organization in line with the Project Execution / Quality Assurance Plan and participate in the selection of key personnel

•Warran t establishment, HQ validation and Quality recording of the corresponding key documents: Organization Chart, Division of Work, Industrial scheme, PE/QAP

•Approve the hire of any necessary resource, either by adding staff or appointing consultants and engineering firms;

•The EPC Project Manager Offshore will get all Basic Design Data from the in-house engineering department and will then be in charge of subcontracting the Detailed Design to an engineering firm or a General Contractor. The EPC Project Manager Onshore will manage the relation with the subcontractor with support from the in-house lead discipline engineers for design review and validations ;

•As part of the Industrial Scheme, the EPC Project Manager Offshore will decide how the site construction activities will be managed and controlled. On site construction management will be performed by EPC Project Manager Onshore or outsourced to solid EPCM companies with direct reporting to the EPC Project Manager Onshore.

•Monitor QHSE follow-up including NCR/REX/OFI management and corresponding reporting to HQ QHSE department as well as Quality recording.

•Appro ve all management documents as requested in the EPC/DBO Contract and mainly monthly review and structured detailed reporting on project status, progress and trends to the Project Company.

•Transmi t all contractual information to the SPV Project Manager (could be subject to the approval of an Independent Engineer);

•Manag e risks and opportunities;

•D irect, monitor and control of all the project activities to ensure compliance with project schedules, initial budget and actualized forecasts ;

•Control and approve the cost report with the EPC Project Manager Onshore and the cost controller;

•Cons olidate weekly update and Quality recording of the corresponding project information, for all the projects in its geographical area of responsibility:

& #9702;Cash flow (cash-in according to EPC/DBO instalments and reimbursement of expenses, cash-out according to cost report) ;

◦Budget forecasts (with the support of the Cost Control and/or PMO department)

ϊ ; ; ; ; 2;Weekly progress : key events of the week, activities scheduled next week, main issues

•Control establishment, monthly update and Quality recording of the corresponding project information, for the projects in its geographical area of responsibility:

& #9702;EPC Construction Progress Report ;

•Project Actions Follow-Up, continuous update of the Project data in the common Project Database ;

•Warrant Quality recording of the Project documentation in Sharepoint and / or in Project Datarooms as required ;

•Contribute, on demand of the SPV Project Manager, to answer the requests of any design/engineering advisors engaged by the Project Company with respect to the construction and operation of the projects. Control and/or assist the EPC Project Manager Onshore for the fulfilment of the lenders’ technical advisors requirements (Q&A, site inspections, approval of EPC/DBO instalments milestones, etc.), and prepare all technical and EPC/DBO related inputs as required from time to time by the SPV Project Manager and/or the lenders, their advisers, the off-taker and the grid operator ;

•Approve all required documentation necessary for the achievement of the instalment milestones of the EPC/DBO contract;

•Contro l and assist the EPC Project Manager Onshore for the fulfilment of all the conditions (Conditions Precedent and/or Conditions Subsequent and/or other Reps & Warranties) under the loan agreement or the EPC/DBO contract for the achievement of the instalment milestones, on request of the SPV Project Manager ;

•Alert the VP Operations of any deviation.

•Monit or execution of the Overall Quality Control Plan (including FAT, SAT, Pre-Commissioning and Commissioning activities) until COD of the project, and share progress with the Quality Control department.

ϊ ; ; ; ; 2;Monitor the performance of Factory Acceptance Tests and Site Acceptance Tests as per procurement contracts, with the involvement of the Quality Control department.

◦Coordinat e the pre-commissioning and commissioning of the asset with the various Equipment suppliers, contractors and Grid Operators to the satisfaction of Lenders and Equity Technical advisors and as per minimum guaranteed performance level in the EPC/DBO contract, with the involvement of the Quality Control department.

ϊ ; ; ; ; 2;Outsource the testing phase of each equipment to minimize the commissioning period

◦Man age the claim resulting from delayed commissioning

•Wa rrant REX implementation

SI GN-OFF TO THE ASSET MANAGEMENT SERVICES (AMS) AT COD

Fulfil all conditions contained in the handover process between EPC Project Management and AMS

Execute his/hers responsibilities according to lawful and ethical standards, as referenced in SD ethical chart.

Health & Safety specific accreditations or training

H0/B0 Electrical qualification or local equivalent (this means that no entry in an operating station is allowed and no action on electrical sites/electrical equipment whatever their status are, is allowed)

Educatio n, Experience & Skills

Pre-requis ites:

•Bachelor's /Master’s degree in engineering (electrical, mechanical);

•5-1 0 years of relevant work experience in the energy market;

•Proven track record successfully managing Engineering, Procurement, and Construction phases of large power projects ideally in the solar industry, but could also be in the renewable, building construction (industrial, commercial, resort, etc…) or conventional energy industry;

•Experi ence of construction laws and regulations including labour related laws, health and safety, grid codes, etc.;

•Competent and experienced in contract negotiations;

•Av ailable for international travels

•Be fluent in English (spoken and written)


Know-h ow:
•Excellent knowledge of international Construction Contract Management.

•The candidate must be technically involved and be a pro-active interface with Procurement and AMS division.

•The candidate ability to coordinate various outsourced services to achieve a fully built project at the lowest cost will be a key requirement.

•Fam iliarity with formal project management methodologies and ability to read and interpret architectural and engineering drawings a plus


Life skills:

•Self-mot ivated, independent professional with excellent communication skills, strong technical aptitude and the ability to thrive under pressure.

•Proact ive self-starter, highly motivated, focused on working at a high level and producing an excellent work product under changing priorities and deadlines

•Proven track record of being highly effective in unstructured business environment remote from corporate support.

•Demonst rated ability to manage and interface effectively with cross-functional employee groups

•Process oriented with strong organization skills to manage multiple projects in parallel and prioritize competing demands

engie.solar-rh@engie.com

Emploi

  • Date de publication : 28-06-2019
  • Fonction : Production - Fabrication - Chantiers
  • Localisation : Ile-de-France (Paris la Défense)
  • Expérience : Confirmé



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INGéNIEUR.E BREVETS EN MéCANIQUE

Ingénieur.e brevets en mécanique
A PROPOS DE L’INPI
L’INPI est un établissement public, entièrement autofinancé, placé sous la tutelle du ministère en charge de la propriété intellectuelle, il se situe au cœur de la démarche d’innovation des entreprises françaises. Au-delà de son action d’enregistrement et de délivrance de titres (brevets, marques, dessins et modèles), l’Institut agit en faveur du développement économique par ses actions de sensibilisation et de valorisation de l’innovation et de ses enjeux. Il accompagne ainsi quotidiennement les entreprises dans la création, le développement et l’optimisation de leur stratégie d’innovation. Il participe également activement à l'élaboration et à la mise en œuvre des politiques publiques dans le domaine de la propriété industrielle et de la lutte anti-contrefaçon.


Vous êtes ingénieur.e, débutant.e ou confirmé.e, spécialisé.e en Mécanique et avez une appétence pour le BTP ou pour le domaine des Véhicules.
Votre expertise technique et scientifique nous intéresse et la Propriété Industrielle vous attire !
Vous êtes reconnu(e) pour votre rigueur, vos capacités d’analyse et de synthèse, et votre curiosité technique.
Nous vous proposons de rejoindre le département brevets (90 collaborateurs) de l’INPI, afin de vous former au métier d’ingénieur.e brevets et plus largement, au Droit de la Propriété Industrielle.
Établ issement soucieux de la qualité de vie au travail, l’INPI accompagne, quotidiennement, les entreprises dans leur stratégie de développement au travers de la protection et de la valorisation de leurs innovations techniques.
Rattach é.e au pôle Génie civil – Manutention ou au pôle Véhicules (selon profil), vous accompagnez l’ensemble des acteurs de la PI, déposants, entreprises, chercheurs, inventeurs et contribuez ainsi à la protection et à la promotion de l’innovation en France.
Vous réalisez en toute autonomie l’examen des demandes de brevets depuis la recherche documentaire jusqu’à la rédaction de rapports préliminaires sur la brevetabilité des inventions.
Vous participez également à des missions de sensibilisation et de formation à la propriété industrielle, destinées au monde universitaire et industriel ainsi qu’à des réseaux d’experts et à des conférences internationales réunissant les acteurs de la PI.
Vous maitrisez l’anglais et avez des notions d’allemand écrit, langues officielles des brevets.
Ce poste, en CDI, basé à Courbevoie (Bécon-les-Bruyères en 10 minutes au départ de Saint-Lazare ou 14 minutes en bus au départ de Pont de Levallois) est ouvert au télétravail.
L’INPI s’inscrit dans une démarche active en faveur de l’emploi des personnes en situation de handicap.

Merci de postuler : http://offresenanque .fr/consult.php?offr e=516d01561126421451 &ref=25

132 RUE LA FAYETTE

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Emploi

  • Date de publication : 22-06-2019
  • Fonction : Production - Fabrication - Chantiers
  • Localisation : Ile-de-France (Courbevoie)
  • Expérience : Débutant accepté



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Stage(s)

INGéNIEUR ACOUSTICIEN - CHEF DE PROJET - CDI – PARIS

Descriptif société
META est un bureau d'étude spécialisé en acoustique du bâtiment, acoustique des salles, acoustique environnementale, mesures, vibrations, diagnostic et surveillance des niveaux sonores et vibratoires générés par les chantiers.
META intervient sur des projets de toute ampleur, qu’il s’agisse d’équipements culturels (salles de spectacles, cinémas, musées), d’hôtels, de bureaux, de logements, de centre commerciaux ou d’équipements sportifs (stades, piscines, etc.).
Description du poste
Chef de projet. De la mission complète de maîtrise d'oeuvre (études de conception, suivi de chantier, mesures de réception) aux études ciblées ponctuelles.
Encadr é par un ingénieur expérimenté, le chef de projet jouira d'une grande autonomie à tous les stades du projet: définition de méthodologies d'étude, mesures de diagnostic initial, études de conception (réunions avec l'ensemble des acteurs du projet : architectes, BET, donneurs d'ordres, entreprises), rédaction de pièces écrites, suivi de chantier (VISA, réunions sur site), mesures acoustiques (rapport, analyse), ...
Poste en CDI situé à Paris 18ème, déplacements ponctuels.
Rémunéra tion selon profil.
Profil recherché
Ingénieur , spécialisation en acoustique du bâtiment, 3 à 4 années d'expérience au moins en bureau d'étude.
Connaissan ce des outils de mesure et de calcul numérique, par exemple : 01dB, NORSONIC, CADNA, CATT-ACOUSTIC.
Qual ités recherchées chez le candidat : autonomie, bonne connaissance des bases et outils théoriques nécessaires au métier, écoute, pédagogie, bon rédacteur.
Intérêt pour l'architecture et la construction.

meta@acoustique-meta.com

Stage

  • Date de publication : 11-07-2019
  • Fonction : Etudes, Recherche, Projet
  • Localisation : Ile-de-France
  • Expérience : Débutant accepté



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CABINET D'ETUDES ACOUSTIQUES

nous voudrions un stagiaire dès mi-juin, ou au plus tard en août ou septembre, pour 6 mois.


Vous basculeriez ensuite, si cette période est concluante, en CDI.


Pour info sur notre structure à taille humaine (TPE en progression), Acoustika existe depuis plus de 12 ans, dans une autre entité sociale à l'origine, mais la clientèle reste la même.


Nos principales activités :

_ études d'impact E.I.N.S.

_ études d'isolation

_ études de traitement (en forte augmentation)

_ études environnementales


_ études d'implantations électro-acoustiques



Vous seriez payé selon les barèmes en vigueur + intéressement selon dossiers traités, avec encadrement quotidien de la part de notre Acousticien Simon Guitton, issu de la formation de l'I.U.T. d'Angoulême, et qui avait commencé chez nous comme stagiaire, ensuite titularisé, comme d'autres auparavant (ces détails pour vous montrer que notre processus d'intégration fonctionne bien et rapidement pour les personnes volontaires et impliquées).


Li eu de travail : Aulnay-Sous-Bois, entre Paris et Roissy CDG (accès RER B, voiture : A1 ou A3), déplacements courants (une à trois fois par semaine) sur Paris intra-muros ou banlieue, exceptionnellement en province (tous frais payés dans ce cas).





Voici le GSM direct de notre responsable d'agence pour questions etc : 06 25 35 64 50 (plus facilement joignable en général les jeudis et vendredis)





MC Sanchez

Responsable Administrative Paris / IDF

ACOUSTIKA


d épartement de ENERGEN S.A.R.L.

Siège social

22 rue Honoré Sohier

93600 Aulnay Sous Bois

Tél. 01 48 79 80 92

contact@acoust ika.fr

contact@acoustika.fr

Voir le site

Stage

  • Date de publication : 08-06-2019
  • Fonction : Etudes, Recherche, Projet
  • Localisation : Ile-de-France (93600 AULNAY SOUS BOIS)
  • Expérience : Débutant accepté



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